(男聲)
And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time
就是這樣
就像你曾說過的一樣
在大多數時候
我的人生就是如此(我的生命在我身邊輕易溜走)

And so it is
The shorter story
No love, no glory
No hero in her sky

就這樣
像個小故事一樣沒什麽好說的
沒有愛,沒有光榮
沒有英雄在她的世界

I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視...

And so it is
Just like you said it should be
We'll both forget the breeze
Most of the time

就這樣
就像你曾說過的一樣
大部分時間裏
我倆的往事將會像微風飄逝(我倆會忘記那陣微風)

And so it is
The colder water
The blower's daughter
The pupil in denial

就這樣
學會冷漠(冰冷的河水)
學會說謊(泥瓦匠的女兒)
學會拒絕面對現實(抗拒的小學生)

I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視著你
我無法(停止)凝視...


(女聲)
Did I say that I loathe you?
Did I say that I want to
Leave it all behind?

我有跟你說我恨你嗎?
我有說過我想要離開你嗎?我有跟你說我想放下一切拋在腦後嗎?

(男聲)
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind...

我無法停止想你
我無法停止想你
我無法停止想你
我無法停止想你
我無法停止想你
我無法停止想...

My mind...my mind...
'Til I find somebody new
不想你....不想你
直到我遇到別人....

選自Damien Rice 04年專輯《O》 
 _________________________________________________________

這首歌是有關 Damein Rice被他黑管(單簧管)老師的女兒拒絕之後所寫的歌曲,Damein Rice 這首歌錄了又刪錄了又刪除,最後鼓起勇氣把那個女的帶到錄音室在她面前唱,據說我們聽到專輯裡的這首歌就是在她面前唱的(轉貼)

人生總會有很多段難忘的戀情...
如果每段都看的太認真,人生要怎麼走下去呢?(by NANA)

arrow
arrow
    全站熱搜

    exbf0001 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()